خلسه مثبت و منفی
خلسه مثبت و منفی
16 / 12 / 1387 ساعت | بازدید : 11445 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

انواع خلسه:

یک نوع تقسیم بندی بر اساس کیفیت خلسه است در این حالت خلسه به دو نوع مثبت و منفی تقسیم می شود.

علائم خلسه مثبت :


آن است که همراه با آرامش ، رهایی ، راحتی و سبکی هست.

شخص در این حالت احساس اطمینان دارد نفس هایش عمیق آرام و شمرده است ضربان قلبش آرام و کم ، موزون و هماهنگ است بزاق دهان یک حالت معمولی دارد وضعیت پوست و مو کاملا عادی و طبیعی است و همچنین فعالیتهای سیستم گوارشی و سیستم ادراری هم یک وضعیت کاملا طبیعی و معمولی را دارد خلسه مثبت را بعضی ها تثبیت آرمیدگی تعریف میکنند و همچنین برخی خلسه مثبت را تحت عنوان خلسه « ذتراپیک» بیان میکند.
نقطه مقابل آن خلسه منفی است که به عنوان خلسه «ادترپیک» معرفی شده است که تثبیت انگیختگی شدید آن را معنی می کنند.

علائم خلسه منفی :


همراه با اضطراب ، نگرانی ، دلهره ، تشویش ، ترس و حالتهای منفی است. در خلسه منفی نفس های شخص سطحی و تند می شود, ضربان قلب تند وسریع می شود,‌ بزاق دهان کاهش پیدا می کند بطوریکه دهان خشک می شود, نفس کشیدن و صحبت کردن برای شخص سخت می شود,‌ موهای بدن سیخ و راست می شوند .‌ فعالیتهای دستگاه گوارش کاهش پیدا می کند,‌ مثانه منقبض می شود, شخص احساس ادرار خواهد داشت.

همچنین تغییراتی هم در بعد پزشکی در جنبه فیزیولوژیک بدن ایجاد می شود که قابل رؤیت نیست ولی با آزمایش های خاصی قابل سنجش و اندازه گیری است که بیشتر در مسائل تحقیقاتی کاربرد دارد.

مثلا اینکه در خلسه منفی میزان قند خون افزایش پیدا می کند فشار بالا می رود, میزان گلبول های خون افزایش پیدا می کند میزان کلسیم نسبت به پتاسیم درخون افزایش پیدا می کند همچنین نسبت گلبولهای آدرنالین و تراکم در خون داریم و احتمال اسید شدن PG خون هم وجود دارد.
خلسه منفی همان حالتی است که بعضاً در حیوانات هم به شکل طبیعی پیش می آید چون بعضی ها معتقد هستند که خلسه مختص انسانها است و عده ای هم می گویند نه خلسه در حیوانات هم می تواند ایجاد شود آن خلسه ای که به طور طبیعی در حیوانات ایجاد می شود همان خلسه منفی است هرچند که عده ای معتقد هستند می شود حیوانات خانگی را با شیوه های خاص در خلسه های مثبت هم فرو برد.
درخلسه برخی از دانشمندان موفق شدند گروهی از سگ های خانگی را توی فلسه مثبت فرو ببرند و نشانه های خلسه مثبت که همان چیزی که در انسان هست در سگ ها بروز کرد.

در کل در مورد انسان گفته میشود خلسه مثبت شبیه رفلکسهای سیستم عصبی پاراسمپاتیک و خلسه منفی رفلکسهای سیستم عصبی سمپاتیک است که سایرین را توصیه می کینم که در مورد فعالیت سیستم عصبی و همچنین بخش پاراسمپاتیک و سمپاتیک مطالعاتی داشته باشند.
مختصری اشاره می کنیم که سیستم عصبی سمپاتیک زمان و شرایط خاص و در اضطراب ها و ترسها و حوادث فعال می شود بدن را تغییر می دهد به گونه ای که بتوان آن بحران اضطراب و استرس را تحمل کند وقتی این حالت خاص برطرف شد پاراسمپاتیک می آید و بدن را به حالت عادی و طبیعی خودش برمی گرداند.

 

 

مصطفی نظری ساکن شهر راز ، شیراز. دارای گواهینامه تربیت مربی متافیزیک از Universal Academy of Sport and Art انگلستان - دبی


موضوعات مرتبط: متافیزیک و علوم ماورا , ,

|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 1414
بازدید کل : 87952
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 104
تعداد آنلاین : 1



Begin Translator Code -->

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین اسرار و آدرس moon-queen.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 68
:: کل نظرات : 104

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 12

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 33
:: بازدید ماه : 1414
:: بازدید سال : 5604
:: بازدید کلی : 87952